МузПростір

Одним із факторів існування людини є створення не тільки матеріальних цінностей, а й різних нематеріальних (духовних) устоїв (звичаїв і традицій, певних музичних творів для самовираження). Одним із жанрів такого самовираження і є музика, зокрема, сучасна. Музика має дуже значний вплив на наше життя. Висвітлення соціально-економічних та романтичних, протестантських та ліберальних, духовне та матеріальне життя кожної людини, суспільства взагалі... Все це дуже тісно і незалежно пов’язано з кожною людиною, її емоційним станом, її відношенням до свого життя і до інших індивідуумів суспільства.

Діалектика (грецьк. – мистецтво сперечатись ) – один із основних методів філософського пізнання світу, що базується на аналізі різнобічних точок погляду на предмет, що вивчається. З допомогою діалектичного методу можна вивчати будь-які речі, як матеріального, так і нематеріального походження. Діалектика по Гегелю базується на ідеї безперервного руху , змін і розвитку буття; ідеї протиріччя, як сукупності взаємозалежних та взаємовиключаючих протиріч.

 

 

Існує безмежна кількість виконавців та гуртів, кожний зі своєю самобутністю та стилями, жанрами і специфікацією виконання, приналежністю до тієї чи іншої соціальної групи.

 

Аналізуючи творчість українського гурту «Океан Ельзи», можна показати реальне виявлення законів діалектики Гегеля у сучасному житті:

 

 1-й закон – закон переходу кількісних змін в якісні та навпаки.

 2-й закон – закон взаємопроникнення протилежностей.

 3-й закон – заперечення заперечення.

 

Хлопці з самого початку, як і кожен гурт-початківець,  маючи примітивне обладнання і не маючи приміщень для репетицій, просто фізично не могли грати дуже якісно. Наприклад, їх перші пісні  «Голос твій», «Long time ago» та «Вона підійшла до вікна», не мали нормального аранжування та звучання, але вони сподобались багатьом. У гурту почали з’являтись шанувальники.

 

Поступово виходять композиції, які здобувають визнання (в http://uk.wikipedia.org/wiki/1999 1999-му році ОЕ на фестивалі http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B0%D0%B2%D1%80%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96_%D0%86%D0%B3%D1%80%D0%B8_%28%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%29 Таврійські Ігри отримали нагороди «Прорив року» та «Найкраща пісня» (за композицію «http://uk.wikipedia.org/w/index.php?title=%D0%A2%D0%B0%D0%BC_%D0%B4%D0%B5_%D0%BD%D0%B0%D1%81_%D0%BD%D0%B5%D0%BC%D0%B0_%28%D0%BF%D1%96%D1%81%D0%BD%D1%8F%29&action=edit&redlink=1 Там де нас нема» з однойменного альбому). З'являються можливості записувати свої пісні у нормальних студіях та використовувати якісну апаратуру на концертах. Тобто кожна наступна пісня виходить більш якісною. Діє безперервний поступальний рух або новий якісний стрибок (загальна форма переходу від одного якісного стану до іншого), що і описано в першому законі. 

 

На початку http://uk.wikipedia.org/wiki/2000 2000-го року гурт завершив роботу над другою платівкою — «http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%AF%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%B1%D1%96%D0%B1%D1%83%D0%B2_%28%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%B1%D0%BE%D0%BC%29 Янанебібув». Вже після її запису до ОЕ приєднався клавішник Дмитро Шуров і почалися виступи та репетиції у новому складі. Двічі поспіль (2000 і http://uk.wikipedia.org/wiki/2001 2001) на Таврійських Іграх ОЕ був лауреатом у категорії «Найкраща поп-група».

 

У 2001 гурт записує найкращий, на думку багатьох критиків, альбом української http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D0%BA рок-музики — «http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8C_%28%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%B1%D0%BE%D0%BC%29 Модель». Цього ж року ОЕ співпрацює з компанією «http://uk.wikipedia.org/w/index.php?title=%D0%9F%D0%B5%D0%BF%D1%81%D1%96&action=edit&redlink=1 Пепсі» і гастролює по Україні.

 

На Таврійських Іграх-http://uk.wikipedia.org/wiki/2002 2002 за підсумками http://uk.wikipedia.org/wiki/2001 2001-го року відразу дві їхні пісні («http://uk.wikipedia.org/w/index.php?title=%D0%94%D1%80%D1%83%D0%B3_%28%D0%BF%D1%96%D1%81%D0%BD%D1%8F_%D0%9E%D0%BA%D0%B5%D0%B0%D0%BD%D1%83_%D0%95%D0%BB%D1%8C%D0%B7%D0%B8%29&action=edit&redlink=1 Друг» і «http://uk.wikipedia.org/w/index.php?title=911_%28%D0%BF%D1%96%D1%81%D0%BD%D1%8F%29&action=edit&redlink=1 911») увійшли до 10 найпопулярніших хітів України, а Океан Ельзи визнали «Найкращою рок-групою». «Модель» назвали «Альбомом року».

 

Стиль пісень також змінювався із «подорослішанням» гурту, що стало яскравим вираженням ідей та тенденцій того часу. Без протиріч ми б не побачили ОЕ саме таким самобутнім та різноманітним, від мелодійних і ніжних: «Susy», «Для Тебе», «Холодно», до дратвових:  «Той День», «Там де нас нема»... Саме протиріччя: грати ту музику, яку ти хочеш і музику, яка б відповідала течіям теперішнього часу дуже впливає на розвиток музикантів та є каталізатором до створення реальних пісень. І сама пісня є дзеркалом того, що відбувалось на той момент з автором, що він відчував, і про що думав...

 

Після виходу платівки «http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%83%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D1%96%D1%8F_%28%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%B1%D0%BE%D0%BC%29 Суперсиметрія» (http://uk.wikipedia.org/wiki/2003 2003) влітку наступного http://uk.wikipedia.org/wiki/2004 2004-го року гурт покинули басист Юрій Хусточка і клавішник Дмитро Шуров. А http://uk.wikipedia.org/wiki/2005 2005-го сольну кар'єру розпочав і гітарист http://uk.wikipedia.org/w/index.php?title=%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%BE_%D0%93%D1%83%D0%B4%D1%96%D0%BC%D0%BE%D0%B2&action=edit&redlink=1 Павло Гудімов. Від http://uk.wikipedia.org/wiki/2004 2004 в гурті грають басист Денис Дудко і http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B1%D1%96%D1%8F сербський клавішник Мілош Єліч. У http://uk.wikipedia.org/wiki/2005 2005 до ОЕ приєднався гітарист Петро Чернявський. Ці протиріччя всередині колективу не тільки не заважають розвитку гурту, а навіть піднімають його на більш високий рівень в плані творчості. http://uk.wikipedia.org/wiki/22_%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BD%D1%8F 22 вересня 2005 року альбом «Gloria» у перший же день продажу став «платиновим» — за 6 годин було продано 106 000 екземплярів. 

 

Але останнім часом спостерігається перехід Вакарчука і Ко від кількості до якості (виходить менше композицій, та у більш довершеній якості, прописується кожна партія майже ідеально). Це можна пояснити тим, що музиканти вийшли вже на більш новий, вищий професійний рівень (постає порівняння з циклічною ієрархією побудови та розвитку всього буття).

 

3-й закон випливає із самого факту популярності «Океана Ельзи», нині музиканти відомі не лише в Україні, а і далеко за її межами. Тільки постійно рухаючись вперед, підкорюючи нові вершини, беручи від пройденого лише все добре, і забуваючи про старе, тільки так ми можемо досягнути успіху і слави. Якщо вірити Гегелю, то весь розвиток буття має циклічну, спіралевидну форму з більш високим рівнем розвитку на кожній гілці. Так само і ОЕ  на кожному концерті виконує старі пісні, при цьому не забуваючи про нові. Чи це не циклічний розвиток ієрархії по Гегелю? На мою думку, це самий вагомий приклад 3-го закону діалектики.

 

На прикладі гурту «Океан Ельзи» ми розглянули лише малесенький шматочок Безкрайнього Всесвіту і проаналізували його з допомогою законів діалектики Гегеля. Будь-який предмет, дію чи процес можливо розкласти на частини, розглянути його з усіх точок зору та зробити для себе певні висновки.