МузПростір

SUNSAY Sunsay (p) 2007 Moon Records.

Так славно все починалось — зібрався харківський дует 5'nizza записати новий студійний альбом, так би мовити, «розширити, доповнити і поглибити» свій каталог, що нараховує один «Unплаггed» 2003 року і два колоритних, нестандартних студійних диска, «Пятница» (2003) і «0,5» (2005). За сім років існування дуету якихось особливо великих чорних кішок, що пробігали в околицях, помічено не було. Талановиті, амбіційні і позитивно енергійні колеги Сергій Бабкін (справжня людина-оркестр), і Андрій «Sun» Запорожець (універсальний вокаліст і текстовик) здавалось, розуміли один одного з напівтакту і заводилися з півоберту. Так що розв'язка цих студійних сесій, що мирно починались, багатьох здивувала. У пресі замиготіли статті, які дружно починались словами: «Гурту 5'nizza більше немає!». Ідея урізноманітнити звучання гурту за рахунок живих інструментів призвела до неочікуваного результату. В студії з'явились нові люди у великих кількостях, і здавалось, що нова кількість вступає в непримириме протиріччя зі старою якістю. І гірше за все в нову концепцію вписується Сергій Бабкін зі своїми універсальними талантами. Андрій «Sun» віддав перевагу вузьким спеціалістам. У підсумку вийшла зовсім інша, у багато чому неочікувана робота — диск «Sunsay», перший сольний альбом Андрія Запорожця. Над своїм первістком Андрій працював відносно довго — в загальній кількості півтора роки. Але і цього, по суті, виявилось мало, щоб до кінця розібратись: що ж робити з цією новознайденою свободою, свободою від напарника, від гурту, від напрацьованих схем. Йому, ніби, захотілось спробувати одразу все, до чого раніше не доходили руки, пограти у всі музичні іграшки, які не вписувались в «п'ятничну» концепцію. Можу, типу, бути білим та пухнастим, можу бути злим та страшним, можу пограти у бездушного робота чи зобразити романтика. Можу поєднувати акустику з жорсткою, агресивною електрикою, етнічну екзотику з металічним лязгом і гуркітом, експериментальні пісенні моделі з банальним поп-муркотінням, наглі панківські замашки з витонченими джазовими нотками. Можу робити хіп-хоп або хард, реп чи індастріал, етніку чи тріп-хоп, соул чи панк-рок. Можу і, що ще важливіше, вмію це робити!  Слухати б все це і радіти. Одного шкода — з почуттям гумору чомусь почались проблеми. Одних повчань і легкого занудства, які раптом просочились у тексти, достатньо, щоб підпсувати задоволення навіть від самих вдалих звукових знахідок. Порівняння з 5'nizzою новому проекту явно не на користь, хоча і сам Андрій «Sun» явно цілком занурений в поточний момент, захоплений процесом і на минуле не обертається. «There is no finish, so forget about the start», - радить він в англомовному трекові «Keep On».  Його музичне теперішнє, яке так густо заселене живими ударними, гітарами, басами, духовими, клавішними і рідкими етнічними інструментами, виглядає експериментальною лабораторією по виробництву яскравих трюків. Справу налагоджено, взагалі-то, непогано. Під девізом «ні слова в простоті» ефектні прийоми сиплються, наче іскри феєрверку в новорічну ніч (перемежовуючись, однак, невпевненим тупотінням на місці і нудьгою). Все це виглядає технічно, грамотно, енергійно, розумно (іноді навіть зарозуміло), але якось не по-справжньому. Надумано. Як слухач, іноді відчуваєш себе зайвим на цьому «святі життя»: здається, музикантам явно не до публіки, коли вони ламаються та блазнюють. І від їх фальшивого ентузіазму віє звичайним самолюбуванням. В цій клоунаді все-таки є свій плюс: у живому виконанні окремі номери повинні виглядати цілком симпатично. В тій же «Кармі» зі всіма її етнічними прибамбасами; в треках «Океана» чи «So Long», присмачених імпровізаціями; у контрастному кнуто-пряничному номері «В очередь» - відчувається хороший сценічний потенціал. В вихідному студійному варіанті «Sunsay» відчуваються великі амбіції, але не дуже чітке розуміння того, що з ними робити. Можливо, старий друг, все ж таки, краще нових двох? Трек-лист: 01 ...  02. У тебя есть всё  03. Милая  04. Keep On  05. Карма  06. 1:1  07. В середине  08. Океана  09. So long  10. В очередь 11. Way Out 12. Время 13. Домой